27/07/2014

Sabah: Lok Kawi Wildlife Park (Jun 2014) - Part 4

Sebelum balik ke semenanjung ecehh sedih la pelak.. sementara nak tunggu kapal terobang sampai, kami singgah jap kat Lok Kawi Wildlife Park memandangkan ada dlm itinerary dan utk menghabiskan masa yg tinggal. Disebabkan saya sekeluarga datang hari biasa (Jumaat) jadi memang pengunjung tak ramai langsung boleh dikira ngan jari. Trem disediakan kalau anda semua rasa malas nak jalan dlm zoo, nampak jer cam kecik tapi penat gak bila berjalan. Ada bermacam jenis binatang tapi tak berbagai sgt mcm kat zoo negara kita disini, yg penting ada Orang Utan hihi..

saya juga tak lupa utk ke Muzium Sabah, terletak di atas sebuah anak bukit di jalan Bukit Istana Lama, Kota Kinabalu yg berdekatan dgn Hospital Ratu Elizabeth.  perjalanan kira kira 4km atau 15minit dari bandar KK. saya pergi tapi hanya tengok dari luar tak masuk pon sbb dah penat berjalan dlm zoo lok kawi tu..so saya amik gambo utk buat kenangan ajer..

Hari Ke-5 (27.6.14)
<Penampang>

~Lok Kawi Wildlife Park~
W.D.T No.63, Jalan Penampang 
Penampang Sabah


bulatan Penampang 
naik bukit utk ke Lok Kawi Zoo





-antara haiwan yg ada dlm zoo lok kawi 


tomeynyer..monyet tupai ni cute sgt :) 




~Muzium Sabah~
Jalan Muzium, Kota Kinabalu @ Jalan Bukit Istana Lama










~Grace Point Foodcourt
sekali lagi;)



Buah Tarap Goreng

hokey,,tamatlah citer saya di Sabah utk kali ni, alhamdulillah percutian kami sekeluarga selama 5h4m di (kk-kundasang-ranau-kk) segalanya berjalan lancar dgn jayanya amin..insyaallah jika tiada aral melintang mungkin kami sampai lagi ke Sabah tapi tak tau bila tahunnya. 
C U negeri bawah bayu i already miss U ;)













No comments:

Post a Comment

apa saja komen yg ikhlas dari hati ;)